-->

2017. november 28., kedd

13. fejezet - Halloween

Zdravo!
A történet lassan behozza a valóság idősíkját, mint ahogy eredetileg terveztem (mondjuk időközben közbejött pár dolog, ahogy nem terveztem...). Nos, ehhez a fejezethez az alább látható kép adta az ihletet, illetve az angol tanárunk kisebb mesedélutánja az angol Halloweenről.
Jó olvasást mindenkinek!
------------------------------

A szüleimnek igaza volt, megszoktam az ittlétet, tényleg nem is akartam hazamenni az őszi szünetre. Szóval huszonhetedikén boldogan hívtam fel őket, hogy nem kell last-minute repjegy. Örültek annak, hogy jobban lettem, bár azért éreztem a szomorúságot a hangjukban. Szerettem volna átölelni őket, de így csak az maradt, hogy telefonon győzködtem őket, hogy mennyire, de mennyire hiányoznak. Ez igaz is volt, már alig vártam a téli szünetet, hogy végre hazamehessek, de ezt a bulit nem akartam kihagyni. Az első igazi buli itt!
Október 31-e délutánján a lányokkal készülődtem. A ruháinkat kivasaltuk (már ha kellett), előkészítetünk minden lehetséges segédanyagot, aztán három körül belevágtunk! Lilinek amúgy is mániája volt a hajamat fonogatni, rendezgetni, hát most teljesen szabad utat kapott. A majd’ derékig érő, amúgy is hullámos hajam végét hajsütővassal begöndörítette, néhány tincset befont, a hajszálak mellé a ruhámhoz illő narancssárga szalagokat tett. A szememre barna szemfestéket kent, de ezen kívül nem volt rajtam másféle smink. Szóval nem velem volt a legtöbb munka. Mivel Katya rövid hajával nem sokat tudtunk kezdeni, így csak kimosható festékkel kicsit beszíneztük, hogy illjen a zombi sminkjéhez, aztán meg jól összekócoltuk. Lili szellem lett, amúgy is világos bőrét arcfestékkel és hintőporral tette falfehérré, száját lilára festette, sötét szemhéjfestékkel rajzolta meg arca kontúrjait. Szerzett egy hosszú fekete parókát, amit próbáltunk beállítani olyanra, mint amilyenre ő akarta. Rengeteg hajsprayvel sikerült elérni, hogy úgy tűnjön, mintha a haja lebegne a levegőben. Legalábbis a telefonnal készített képeken úgy tűnt, a valóságban meg mintha megcsapta volna az áram egy kicsit.
A rólunk készült képeket elküldtük a családunknak. Imádtam apa válaszát: „Szörnyen festetek!” De Lili bátyjának üzenete is elég tömören összefoglalta az eredményt: „Mein Gott!”
- Hű! – ez volt Roderich reakciója, mikor meglátott minket. Szemüvege mögött szemei kikerekedtek, kicsit mintha elsápadt volna. Igen, szörnyen néztünk ki. Pont, ahogy egy Halloween éjjeli bulihoz kell. Még egy utolsó jelmez-, smink- és hajellenőrzés, és indulhattunk is! Megpusziltam az osztrák arcát, aki halványan elpirult erre a cselekedetemre. A lányok olyan tekintettel bámultak minket, ahogy a romantikus filmeket szokták nézni. Belekaroltam a kísérőmbe, a szabad kezemmel pedig a legközelebb álló szobatársam karját ragadtam meg, aki ez esetben Katya volt. Ő Lilibe kapaszkodott, és elindultunk.
A közös helyiség fel volt díszítve az alkalomnak megfelelően, a fal mellett sorban nagyobb, az asztalokon kisebb töklámpások világítottak, amiket még az előző nap faragtunk ki, ezen kívül semmilyen fényforrás nem volt bent. Mindenkinek kettőt kellett elkészítenie, a fiúknak a nagyokat, a lányoknak a kicsiket. Azonnal meg is találtam az enyémeket, amik a sütis asztalon foglaltak helyet. Tökéletes! A plafonra héliumos lufikat engedtek fel, feketéket, narancssárgákat, lilákat. Néhányan leszedtek párat a madzagnál fogva és azzal szórakoztak, míg ki nem sikerült durrantani. Az ablakokra ugyanezekben a színekben pompázó papírgirlandokat tettek fel. Az asztalokon a sütik mellett mindenféle üdítő foglalt helyet, egy jó nagy tálcán pedig egy csomó poharat láttunk, amikhez valaki odatett pár alkoholos filcet, hogy rájuk írhassuk a nevünket. Valaki totál nagy zseni volt!
Páran a kanapékon és a székeken ücsörögtek, a maradék pedig vagy evett, vagy táncolt. Én a legutóbbit szerettem volna csinálni, így megragadtam Roderich karját és behúztam a többi ember közé. Ő kicsit rémülten nézett rám. Hát, igen, a táncórák is mindig érdekesre sikerültek. Ezen nevetnem kellett. Persze itt nem keringőztünk, hanem csak úgy csináltunk, mintha egy létező táncot járnánk. Egy kis idő után megnyugodott és ő is elkezdte élvezni a helyzetet.
Ezután a lányokkal és Feliks-szel is csacsogtam egy kicsit, miközben mindenféle sütit kóstolgattunk, aminek egy részét a főzőklubosok dobták össze előző nap és aznap délelőtt, a másik felét pedig a tanárok hozatták. Tök jól éreztem magam. Legalábbis addig, míg egy bizonyos valaki meg nem próbált kibékülni velem.
- Gute Nacht, meine Liebe – köszöntött Gilbert, ahogy megállt mellettünk. Csak egy gyilkos pillantásra méltattam, aztán visszafordultam a lengyel barátom felé, aki csak furcsa tekintettel méregetett hol engem, hol azt a szaros németet, aki ezután a fülemhez hajolt, hogy biztos halljam mit mond. – Mit kell tennem, hogy megbocsáss?
Megperdültem a szavaira, több okból is. Hátrébb akartam húzódni tőle, másodszor pedig: mert be akartam olvasni neki. Először is végignéztem a jelmezén. Úgy nézett ki, mint egy elegáns, huszonegyedik századi múmia. Ing volt rajta, nyakában be nem kötött nyakkendő. Arca egy részét, nyakát és kezét is géz takarta, és talán még a színes kontaklencsével sem vacakolt. Sötét volt, a lámpások fényében nehéz volt megmondani pontosan, hogy milyen színű is volt a szeme.
- Tetszik, amit látsz? – vigyorodott el kajánul. Ismét összehúztam a szemem és előemeltem valamit, amit eddig rejtegettem. Tekintetébe rémület költözött, ahogy meglátta a serpenyőt. – Az honnan került ide? – ugrott hirtelen egy oktávnyit a hangja, aminek hallatán rajtam volt a gonoszkodás sora. Nem mondtam neki semmit, hanem sarkon fordultam és újra a barátaimhoz kezdtem beszélni. Nem láttam, de éreztem, hogy őt is kissé elönti a düh. Csak a fújtatását hallottam ezután, ő maga pedig eltűnt.
- Táncoljunk! –ragadtam meg Feliks karját és a tömeg közepére húztam. Kicsit megszeppenve állt az emberek között, idegesen tekintett körbe, aztán rám nézett. Nem voltak sokan a tánctéren, leginkább az a kevés lány foglalta el a helyet, akivel a suli büszkélkedhetett. Néhányan hozzám hasonlóan berángattak valakit, a társaság az a fele kicsit vontatott mozdulatokkal táncikált először, aztán ők is belejöttek.
- Nem akarsz valamit enni? – ordította bele a barátom a fülembe alig öt perccel később. Szegénykém nem igazán az a táncolós fajta… Bólintottam, most ő húzott visszafelé, aztán azonnal a kezembe nyomott egy sütit, amit pár órával ezelőtt még én készítettem. Először a sírkőnek kidekorált kekszet kezdtem el rágcsálni, aztán öntöttem magunknak egy vérvörösre ételfestékezett puncsszerű édes löttyöt. Nem mondom, hogy puncs volt (mert semmi köze se volt hozzá), inkább valami szirupnak mondanám… Elég érdekes volt, úgy döntöttem, az asztalon lévő vízzel kicsit felhígítom a sajátomat. Feliks, aki amúgy is oda van az édes cuccokért, simán megitta, aztán azon kezdett gondolkozni, hogy lehet önt még. Eldöntöttem, hogy neki valami szupercsokis-marcipános tortát gyártok szülinapjára. Úgyis közeledett az a bizonyos nap…
Alena jelent meg mellettem, akinek a jelmeze láttán nem tudtam, hogy megijedjek vagy ledöbbenjek. Sötétbarna haját elegáns kontyba fonta, ez alá egy fátyolt tűzött. Ruhája törtfehér volt, alja szaggatott és sáros hatású, itt-ott ki is volt szakadva. Kezében egy hervadt virágokból álló csokor. De a sminkje vitt mindent. A sötétben úgy tűnt, hogy csak egy csontváz áll előttem. Az arca, nyaka, mellkasa, még a karjai és szerintem a háta szabadon lévő része is meg volt festve. A szemem sarkából láttam, hogy a lengyelnek is leesik az álla.
- Szia Lizzy! – köszönt a lány magyarul. Mosoly húzódott a számra és az egekig magasztaltam a jelmezét. Felvetettem, hogy ha van jelmezverseny, akkor tuti megnyeri. Felnevetett és legyintett, mondván itt nincs ilyen. Legalábbis eddig nem volt. Keresni kezdtem Attilát, mert tudtam, hogy biztos együtt jöttek. A fiú konkrétan a semmiből tűnt elő, ő is hasonlóan ijesztően élethű sminket viselt, a ruhája egy vőlegényét idézte. A halott jegyespár… Elképesztő!
- Ez melyikőtök műve? – kérdeztem, mert ahogy láttam Feliks túlságosan döbbent volt, hogy ő tegye fel ezt a kérdést. Attila elvigyorodott és „nem túl feltűnően” a barátnőjére nézett, aki kicsit behúzta a nyakát és földet kezdte bámulni, mintha az olyan érdekes lenne. – Ne légy már ennyire szerény, fantasztikusan néztek ki!
- Hvala [1]– felelte halkan. Csak sejtettem, hogy mit mondhatott, de tovább mosolyogtam rá.
- Mióta tervezitek ezt a jelmezt, biztos rengeteget szó…
- Akarod mondani szenvedtünk vele – vigyorgott a srác. – Amúgy mióta is, Ally?
- Hát, talán tavaly ilyenkor óta – gondolkozott el, közben a plafonra meredt pár pillanatra. – Igen, egy tavaly elballagott pár is összeöltözött, durván jól sikerült a jelmezük. Aztán megbeszéltük, hogy idén mi is „passzolni fogunk egymáshoz”.
- De ez a jelmez az övék nyomába se ér! – szólt közbe a másik, annyira belelendült a mesélésbe, hogy szinte elmutogatta, hogy az előző évben mi hol volt. – A tavalyi téma a természet szellemei voltak. Tudod, tündérek, nimfák, najádok, meg ilyenek. Azok ketten meg úgy néztek ki, mintha valami fantasy filmből léptek volna ki! Hihetetlenül néztek ki.
- De azért ez a jelmez sem semmi – jegyeztem meg, utána meg magamra és rájuk mutattam, jelezve, hogy a jelmezeink között körülbelül ég és föld a különbség. Csak legyintettek.
- Reméljük lesz még az a téma, ami tavaly volt. A fejemben már van egy ötlet, amit veled akarok megvalósítani – nézett rám Alena, szemei csak úgy csillogtak az izgatottságtól.
- Velem? – a hangom talán kicsit ijedtnek hangzott. A lány hevesen bólogatott, de nem árult el semmit az ötletről, inkább arról kezdett fantáziálni, hogy beküld egy kérvényt az igazgatóságnak azzal kapcsolatban, hogy az jövő év témája megint az erdő szellemei legyen.
Ezt követően elköszöntek és belevetették magukat az élőhalottak tömegébe. Egy halk sóhaj hagyta el a szám és Feliks felé fordultam, aki összevont szemöldökkel nézett rám. Le sem vette rólam a szemét, miközben beleivott a puncsizébe.
- Totál nem értettem egy szót sem, Bözsi.
- Magyarul beszéltünk? – kérdeztem meglepetten. Egyre kevésbé vettem észre a váltást az angol és a magyar között, annyira megszoktam, hogy kikkel milyen nyelven beszélek, hogy néha észre sem veszem, hogy van valaki körülöttünk, aki nem ért valamit. Hopszi! – Bocsi, Feliks – kuncogtam.
- Nah – legyintett – már megszoktam.
Átöleltem a nyakát és megint táncolni invitáltam.
- De most totál komolyan! Hol az osztrák pasid, hogy őt rángasd be arra a totál szűkös helyre?
Amúgy igaza volt. Körbenéztem, de Roderich-et sehol sem láttam. Úgy döntöttem, kicsit körbenézek a teremben, hátha meglátom valakivel beszélgetni, de csalódnom kellett, sehol sem bukkantam rá. Kissé csalódottan indultam vissza az ételes asztalhoz, abban a reményben, hogy még Feliks is ott van. Persze a lengyelt is elnyelte a föld! Csípőre vágott kézzel fordultam körbe, hátha meglátok valaki ismerősebbet, azonban egyik osztálytársamra sem leltem rá. Kezdett elfogni egy érzés: hová lett mindenki? Kihagytak valamiből? Éreztem, hogy a jókedvem elpárolog. Fázósan összefontam magam előtt a kezem és eldöntöttem, hogy sétálok kinn egyet.
Amint kiértem, a japánkert felé vettem az irányt. Ahogy haladtam a suli területén, kezdtem úgy érezni valaki figyel. Halloween este ez semmiképpen sem jelentett jót, még akkor se, ha csak néhány gyerekes diák volt az. Kitudta milyen jelmezben ugranának elő! A tekintetem ide-oda villant az út két oldalát szegélyező fák között, vártam, hogy mikor pattan ki onnan valaki. Igazából reménykedtem, hogy csak paranoiás vagyok, még mindig jobb, mintha valaki tényleg a nyomomban lenne.
Közvetlen a fülem mellől csak egy hangot hallottam: bu!
Sikítva kaptam elő a serpenyőmet és csaptam az ismeretlen felé, aki hangosan röhögve ugrott félre az útból. Egészen pontosan tizenkilenc ismerős arc bukkant elő a közeli fák és bokrok takarásából. Dühösen meredtem rájuk, de őket lefoglalta a rajtam nevetés. Ez annyira nem igazságos! Megkerestem a szobatársaim, Feliks és Roderich tekintetét. Ők próbáltak legalább egy kicsit bűnbánónak tűnni, de a mosolyuk minduntalan elő-előtűnt.
- Hát, dudette – nevetett Alfred, minden bizonnyal az ötletgazda. – Ez vicces volt.
- Olyan helyen csaplak meg a serpenyőmmel, hogy egy hétig szopránt fogsz énekelni – mondtam neki magyarul, kedvesen mosolyogva, de valószínűleg érezte, hogy nem valami édes dolgot mondtam neki. Kissé zavartan kacagott tovább, közben segítségkérően nézett körül, hogy ki értette, amit mondtam, illetve ki mögé rejtőzhetne el, ha a kezeimben szorongatott fegyvernek avanzsált konyhai eszközzel nekitámadnék.
- U-u, Bözsi tökre morcos – vigyorgott Feliks, aki persze teljesen átlátott a mosolyomon. Bólogattam és meglengettem a serpenyőt, mire a kétméteres körzetemből eltűnt minden ember, egyedül csak a lengyel, az osztrák és a két szobatársam maradt. Roderich odalépett mellém és végigsimította a karom, remélve, hogy megbocsátást nyer. A lányok csak mosolyogtak, míg a legjobb barátomnak titulált áruló fölényes vigyorral állt ott, mert tudta, hogy úgysem bántanám azt a cuki lengyel pofiját. Addig a háttérben a többiek lázba jöttek annak ötletétől, hogy mi lenne, ha házalnánk cukrot és csokit követelve. Páran furcsán néztek az ötletadóra (na, kedves Olvasó, kire tippelsz?), de aztán belementek, még a mindig komolynak tűnő Arthur is végül beadta a derekát, azonban kikötötte, hogy nincs tojásdobálás, ha valaki visszautasít minket. Még csak azt kellett volna, hogy magunkra haragítsunk mindenkit.
Elindultunk, miután kerítettünk pár random zsákot, amibe gyűjthettünk. Úgy terveztük, hogy a végén elosztjuk, bár ebben nem lettem volna olyan biztos, azok után, ahogy elnéztem néhány osztálytársam arcát, többek között az amerikaiét és a dánét. Meg szerintem Feli sem akart volna kimaradni az édességevésből. A kis olaszból kinéztem, hogy ha kajáról van szó, akkor biztos nem olyan ártatlan, mint amilyennek tűnik.
Én és Roderich kicsit hátrébb sétáltunk kézen fogva, minket hidegen hagyott a csokit vagy csalunk, csak a társaság kedvéért mentünk el leginkább. Annyi hülyeség hangzott el, hogy vétek lett volna kihagyni.
A városka káprázatos volt! Minden ház előtt legalább két tök vigyorgott ránk, némelyik ablakban fekete alakok ijesztgették az arra járókat, máshol a fáról lógtak szellemek. Tipikus angol Halloween, amit legalább egyszer látni kell élőben. És ha minden jól megy, én még legalább háromszor fogom ezután, gondoltam magamban, közben közelebbről is megnéztem az egyik díszt. Egy madárijesztő volt, de olyan horrorfilmbe való. Aztán meg is mozdult, mire Roderich nyakába ugrottam, a serpenyőm pedig védekezésképpen magunk elé emeltem, hátha a vas nem csak az idegesítő német albínók ellen hatásos. Mint kiderült egy korunkbeli helyi srác volt, aki hangosan nevetve kért bocsánatot és felajánlotta, hogy mindannyian kaphatunk édességet. Amíg a többiek válogattak, ő próbált beszédbe elegyedni a sok fiú között megbúvó három lánnyal, köztük velem is.
- A boszorkányok nem seprűvel járnak? Miért van nálad serpenyő? – mosolygott.
- Áh, nem hozhattam át a csalagúton – legyintettem, mintha mindennapos lenne. Mindenki felnevetett, aki hallotta, bár éreztem, hogy nem volt egy erős vicc.
- Úgy van, Bözsi. Még a végén azt hitték volna, hogy a Roxfortba mész – ölelte át a vállam Feliks. Gúnyosan mosolyogtam rá. Ezt muszáj volt elsütnie… Szerintem egész este arra várt, hogy mikor tehet rám egy Harry Potteres megjegyzést. Ellöktem magamtól a hülye lengyelt, aki már jött is vissza hozzám, hogy megöleljen ismét.
Még végigjártunk pár házat, aztán leültünk a parkban, hogy szétoszthassuk az összegyűjtött édességeket. A srácok nagytöbbsége azonnal lecsapott a nagyobb csokikra, nekünk, a maradéknak, akik nem harcoltak, csak a kis csokiszeletek maradtak. Lenéztem a nekem jutott kis Snickers szeletre, aztán Lili-re, aki kicsit szomorúan nézett a fiúkra. Az alig másfél méterével nem szállhatott harcba velük szemben. A kezébe adtam az enyémet, Katya pedig követte a példám. A barátnőm meglepődve forgatta közöttünk a fejét, nem értette, miért nyomtuk a kezébe a saját csokijainkat, de aztán mikor némán a srácok felé intettünk a fejünkkel, megvilágosodott. Nagy zöldeskék szemei könnybe lábadtak és szorosan átölelt minket.
- Olyan jó barátok vagytok! – hüppögte, közben teljesen elkente a sminkjét. Katyával mi is szorosan magunkhoz vontuk, aminek következtében sírása halk nevetéssé vált.
Tudtuk, hogy Lili mennyire szereti a csokit, és nem akartuk, hogy pont most bánkódjon a többiek falánksága miatt. Nem hiányoltam a csokim, mert tudtam, hogy a szobatársam jobban örül neki, mintha egy olyan nagy táblás Milkát vettünk volna neki másnap.
        
- Jó éjszakát, Elizabeta – puszilt meg Roderich, aztán felnézett a másik két lányra. – Nektek is jó éjt!
- Viszont! – intett neki Lili, aztán már futott is fel, hogy végre lemoshassa az állítása szerint akkorra tényleg szörnyen kinéző sminkjét. Katya úgy döntött megvár, így rövidre fogtam a búcsúzást Roderich-től.
- Jó éjszakát – suttogtam neki, aztán a serpenyőmet lengetve felszökelltem a lépcsőn…

- Gil az egész estét a szobában töltötte. Azt állította nem érzi jól magát. Aztán jött Eliska és mintha kicserélték volna! – mesélte Francis másnap, mikor a maradék édességet vittük vissza a főzőklubba. A tizenkét fős klubból alig voltunk öten, hozzánk is a francia kopogott be reggel, mondván menjünk segíteni. Ahogy láttam a legtöbben elküldték a fenébe, köztük a cseh lány is. – Mire visszamentünk, már hűlt helyük volt. Sejtettem én, hogy semmi baja – morogta az orra alatt, aztán bekapott egy kis szelet sütit. Halk sóhajt hallatott, aztán leült az egyik székre. Már minden maradékot áthordtuk, csak azt kellett volna megoldani, hogy hová is tegyük. Az is szóba jött, hogy a vacsoránál kirakjuk az asztalokra, hátha végre elfogy. – Gil olyan furcsa mostanság.
- Mi benne furcsa? – kérdezte Oliver, közben egy muffinon csámcsogott, szeplős arca csak úgy ragyogott a sütőtökös édesség ízétől.
- Sok minden! Év eleje óta olyan más…
- Szóval ezelőtt nem piszkált random embereket? – horkantottam Roderich-re utalva. Meglepetésemre (vagy talán annyira mégsem) Francis nemet intett a fejével. Gilbert eddig nem csesztetett senkit. Oké, néha nagy volt a pofája már tavaly is, de ennyire még senkire se szállt rá.
Amúgy Gilbert aznap tényleg furcsa volt. Nem láttam vigyorogni, ebédnél és vacsoránál is csak tologatta az ételt, úgy ment el mellettünk, hogy nem szólt be semmit Roderich-nek. Egyedül akkor látszott egy kis élet rajta, mikor Eliska odament hozzá. A lány közelségétől mosolyra (bár nem olyan szélesre, mint kellett volna) húzódtak az ajkai, kissé ki is húzta magát, hogy legalább előtte ne látszódjon, hogy valami baja van.
Mi lett veled, Gilbert?



[1] Köszönöm (szlovén)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése