-->

2017. december 21., csütörtök

15. fejezet - Tél

Selam!
És véget ért a suli (legalábbis pár iskolának már igen), a többieknek meg még kitartást az utolsó napra! :D
Mindenkinek jó előkészületeket a karácsonyhoz, majd hétvégén jelentkezem!
---------------------------------

- Én mindjárt meghalooook – sóhajtotta Katya a párnájába és lelökte maga mellől a történelemkönyvét meg a füzetét. Már órák óta tanultunk, mert kicsit több mint egy hónap múlva félévi vizsgák lesznek. A World Akadémia nagyon komolyan veszi a törit, szinte olyan részletességgel vesszük a dolgokat, mintha az egyetemen töriszakra járnánk. Csakhogy ez még középiskola. A felsőbb évesek elmondták, hogy körülbelül olyan lesz az egész, mint egy érettségi. Kezdünk az angollal, ami ugye irodalom főként, aztán jön a matek, utána töri, és az egyik idegen nyelv (már ha többet tanulunk). Ebből a négy tárgyból vizsgázunk az addig tanult anyagból.
Lili az ágyán feküdt, előtte a könyve, füzetek és egyéb jegyzetek voltak kiterítve, kezében tollat forgatott, de szövegkiemelők, hibajavító és még több papír is hevert mellette. Szemei alatt sötét karikák húzódtak, az ágya mellett álló termoszában most nem forró csoki volt, hanem kávé. A mellettem lévő ablakpárkányon is volt egy csésze, de már rég kiürült, én pedig még mindig fáradt voltam.
Csak egy pillanatra akartam kinézni az ablakon, de a tekintetem ott ragadt. Mindent hó borított, de senki sem volt kint, pedig hétvége volt. A diákok kilencven százalékának a kezében mindig láttam egy füzetet, a maradéknál csak azért nem volt, mert aludtak. Mindenkit leszívott a tanulás, de muszáj volt jól teljesíteni, ha nem akartunk megbukni. Az irodalomtól nem féltem, a latint jól megtanultam (Felinek hála, akivel együtt gyakoroltunk rá), a mateknál nem számítottam négyesnél jobbra, de a töri volt az igazi feladvány. Ugye sokkal részletesebben vettünk mindent, és bár lehetett nálunk atlasz, de azért még így is sok volt a név, az évszám, a minden…
A telefonom megrezdült az íróasztalon. Gyorsan odaugrottam és megnéztem az üzenetet. Roderich volt, azt kérdezte elmegyek-e vele a könyvtárba. Ki akartam szabadulni a szoba négy fala közül, szóval jó hogy mentem. Bocsánatkérően néztem a lányokra, akik kihasználva, hogy én is lelépek, ők is mondták, hogy elhúznak a tankönyvek közeléből pár órácskára. Lili sétálgatni ment a suli területén, Katya pedig ráírt Ivanra, hátha ráér. Szóval mindenki kicsit pihenni ment.
- Szia – pusziltam meg a barátom arcát, amikor leértem. Halványan mosolygott, aztán megfogta a kezem és elindultunk a könyvtárba.
Amint kiléptünk a hideg szél az arcomba csapott, megfagyasztotta a csontjaimat, hódarát fújt a hajamba, az ujjaim azonnal megdermedtek a zsebemben. Pedig anya azt mondta, az eladó állítása szerint ilyen kabátban még Alaszkában se fáznál. Hazugság! Csininek csini, de szétfagytam benne, és ezen még a sál és a sapka se segített. A csizmám is csak pár pillanatig tűnt melegnek, utána azonnal elkezdtem érezni, hogy fázik a lábam. Anglia és az enyhe telek, mi? Újabb hazugság! Esküszöm otthon jobb idő van ilyenkor, morogtam magamban, miközben a városka utcáin tekeregtünk, hogy végre elérjünk a célállomásunkhoz.
Amúgy szép volt minden, a hó nem volt latyakos és barna, kis fehér buckákban álltak a járdák mellett, a háztetőkről halványkéknek tűnő jégcsapok lógtak. Páran már raktak fel egy kevés díszt az épületekre, amikor lehaladtunk előtte, épp a városháza ereszére erősítették fel a világítást, ami utána a karácsony színeiben, pirosan és zölden pompázott. A városháza előtti téren eddig is állt egy nagy fenyő, amit általános iskolások díszítettek ekkor. Kis létrákra és székekre állva, nyújtózkodva, ugrálva próbálták felakasztani az általuk készített díszeket. Volt, aki origami-angyalt tett fel, mások szaloncukornak kinéző valamit, a harmadik csoport kézzel festett gömböket. Hihetetlen aranyos volt. Elővettem a telefonom és lefotóztam őket. Páran ezt észrevették és felém fordulva, bazsalyogva, integetve néztek a kamerába, közben a többiek figyelmét próbálták felhívni a fotózásra. Istenem, de aranyosak is a nyolcévesek!
Ekkor tűnt fel, hogy a francia-német-spanyol trió is ott lebzselt körülöttük, Toni és Francis beszélgettek, mellettük Gilbert guggolt, hogy a legjobb képet csinálhassa a telefonjával. Aztán észrevettek minket ők is, bár ennek kevésbé örültünk, mint a gyerekeknek. Roderich hiába próbált menekülni, a hármas gyorsan beért minket és az utunkat állta. Mérgesen néztem rájuk, de ők csak tovább vigyorogtak, mint a tejbetök. Francis elegáns szabású kék szövetkabátot viselt, ami kiemelte szeme színét – fogadni mertem volna, hogy pont ezért választotta – nyakába egyszerű fehér sál volt kötve, lábán sötétbarna boka fölé érő csizma. Mint aki egy párizsi divatlapról lépett le. Feliks anyukája, akinek tudni illik, butikja van Varsóban, tuti visongva ugrálta volna körül, képeket készített volna, hogy kitegye a boltjában, mondván ez a legújabb francia divat. Tuti rengeteg hasznot hozott volna a bolthoz csak egy ilyen fotó. Antonio egyszerűbben volt öltözve, egy piros sídzsekit viselt, meg egy egyszerű csizmát, a sapkája és a sálja is egyformán fekete volt, de meg mertem volna esküdni rá, hogy paradicsomok vannak körben a szegélyükön. Végül a középen álló albínó maga volt a megtestesült egyszerűség. Talpig feketében volt, csak a sálja volt vörös. Világos tincsei előtűntek a sapka alól, a fényeknek köszönhetően teljesen fehérnek látszódtak. Lilásnak tűnő szemei szinte vibráltak fakó arcában, ahogy fenyegetően bámult minket.
Legelőször Roderich ébredt fel a bámulásból, mérgesen kérdezte meg, hogy mit akarnak. A hármas egymásra nézett, aztán vissza ránk.
- Egy kis hócsatában benne vagytok? – kérdezte Antonio vigyorogva. Az osztrák rám nézett, mintha én el tudnám őket tántorítani a tervüktől. Előrébb léptem, a nálam lévő füzetem szorosan a kezeimbe fogtam arra az esetre, ha fegyverként kéne használnom.
- Álmodni se merjetek róla – feleltem, amivel egy kicsit elszomorítottam őket, legalábbis az ajakbiggyesztésből ez jött le. Újra egymásra sandítottak, aztán egyszerre dobtak nekünk fejenként két hógolyót. Seggfejek! Mikor gyártották azokat? – Hagyjatok már békén! – kiáltottam, mikor újabb muníció talált el minket. Ekkor láttam meg, hogy nem is ők voltak, hanem a gyerekek.
- Gyertek, segítsetek nekünk legyőzni őket! – nevetett rájuk a spanyol, persze az általános iskolások azonnal ráharaptak az ötletre. Felénk futottak és menet közben gyúrtak újabb és újabb hógolyókat. – Vamooooos![1]
- Antonio! – rivalltam rá és a füzettel hárítottam egy támadást. Miért mi? Megperdültem, remélve, hogy Roderich ott van mögöttem, de csak hűlt helyét találtam, illetve a másik két jómadár is eltűnt.
- Eli… - kiáltotta valahonnan, de valaki beléfojtotta a szót. Egyre több gyerek támadt rám Antonio vezetése alatt.
- Cseszd meg, Toni! – visítottam magyarul, mire egy értetlen „si?” volt a válasza, miután csak a nevét értette a mondatomból. Egy kislány rám ugrott szemből, mire hátraestem. Hangosan kacagott, vörös fürtjei csak úgy repkedtek körülötte, szeplős, világos arca ragyogott. Aranyos volt, ahogy azt kiáltotta, legyőzött. Az osztálytársai vele örültek, már egymást dobálták, szerencsére, nem pedig engem. Elfeküdtem a földön, néztem, ahogy a lélegzetem páraként felszáll az ég felé, majd elenyészik. Hirtelen nyugalom szállt meg, csak nevetni tudtam, de az agyam egy kis részén motoszkált egy érzés, hogy elfelejtettem valamit. Mit is?
- Engedjetek el, ti ostobák!
Ó, igen. Ezt.
Letessékeltem magamról a kislányt, aztán Tonival a nyomomban a maradék három srác keresésére indultunk. Egy kisebb sikátorban leltünk rájuk, Roderich is legalább olyan havas volt, mint én, épp a hajáról söpörte le a pelyheket, fölötte Gilbert és Francis hangosan nevettek. Nem vettek észre, így gyúrtam két jó kemény hógolyót, majd előbb a franciának, majd a németnek dobtam, akit történetesen pont képen találtam. Mindketten hátrahőköltek, ami lehetőséget adott az áldozatuknak a menekülésre. Arcukon megjelent a bosszúság, ahogy észrevettek. A trió harmadik tagja a hajam összeborzolva sétált el mellettem és melléjük állt. Megint Gilbert állt középen a maga sötét aurájával, ahogy ránk nézett, a két oldalán lévők csak szórakozottan mosolyogtak. A vezető a fogát csikorgatva meredt rám, ahogy megint az osztrák elé léptem és mélyen a szemébe néztem. A lila tekintet épp csak nem szórt villámokat.
- Hagyjatok minket békén! – mondtam nekik, aztán megragadtam Roderich karját és magam után húztam.
Mikor végre lerogytam egy székre a könyvtárban őszintén megkönnyebbültem. Itt nem tudtak minket megtámadni azok a hülyék. Roderich a kezei közé fogta az enyémeket, halványan mosolygott rám.
- Köszönöm, Elizabeta! – simogatta meg a kézfejem, ami még mindig dermedtnek érződött a hidegtől. Megborzongtam, ahogy a forró ujjai végigsiklottak a bőrömön, a gyomrom megugrott, aztán pedig azt kívántam, bárcsak örökre így maradna.

A nyitott ablakban könyökölve figyeltem a havas tájat, a szellő az arcom cirógatta. A lányok zuhanyozni voltak, én pedig úgy döntöttem, szellőztetek egyet. A tenyerembe támasztottam az állam és egy mélyet sóhajtottam. A hideg levegő kiszellőztette a fejem, ami a sok magolás után egyáltalán nem ártott.
Megpillantottam két alakot az épület falánál. Esküszöm, nem vagyok egy lesekedős fajta, de vigyorognom kellett a pár láttán: Gilbert és Eliska. A lány átölelte a fiú nyakát és hosszan megcsókolta, amire a válasz az volt, hogy a srác nekinyomta a tégláknak és ha lehet még hevesebben csókolta.
Oké, én mentem!
Bevágtam… becsuktam az ablakot, vöröslő arccal ültem le az ágyamra. Oké, kicsit perverz szokott lenni néha a fantáziám, de nagyon nem akarok sose a részletekbe menni… A lányok meg is kérdezték, hogy minden rendben van-e, mikor meglátták a piros fejem. Csak az ablak felé böktem, ők pedig megértették, hogy kint láttam valamit, de szerencsére nem firtatták, hogy mit.
Jó éjszakát kívántunk egymásnak, aztán megpróbáltunk aludni. Én elég hamar elaludtam, de aztán az éjszaka közepén arra keltem, hogy eszeveszettül fúj a szél, annyira, hogy a fa ágait állandóan nekicsapta a falnak az ablakunk mellett. Halk sóhajt hallattam és kissé félre húztam a függönyt, hogy kileshessek. Kint szuroksötét volt, a kint dúló vihartól még a lámpákat is alig láttam. Visszadőltem a párnámra, de az álom még egy óra után sem jött a szememre. Egyszerűen nem hittem el!
Lerúgtam a takarót és a köntösöm után kezdtem kutatni, aztán felvettem a papucsom. Úgy döntöttem, sétálok egyet. Nincs is jobb annál, mint egy fejszellőztető járkálás. Csak kerülni akartam egyet az emeleten, de aztán az őrlámpák a folyosón lecsapódtak. Épp csak vissza bírtam magam fogni, hogy ne visítsak fel. Balszerencsémre nem volt nálam telefon, és olyan sötét volt, hogy a kezemet is alig láttam, ami az orrom előtt volt. Marha jó…
Hirtelen lépéseket hallottam magam mögül, amire megint csak az volt a reakcióm, hogy ledermedtem. Na, most fogtam ki a baltás gyilkost! Vagy megint Gilbert az. De ő mit keresne itt hajnalok hajnalán?
- Wer ist da? [2]
Rosszul hittem.
- Gilbert?
- Meine Liebe? Mit keresel itt?
- Ezt én is kérdezhetném – feleltem mosolyogva, nem láttam a reakcióját, de azt képzeltem, hogy ő is somolyog.
- Eliskával voltam – válaszolta halkan, aztán csendben maradt, mintha azt várta volna, hogy ez után én mondom meg, hogy miért vagyok ott.
- Nem tudok aludni a vihartól – mondtam, aztán az ablakra néztem, ahol ugyanúgy láthattam a tomboló szelet. Megborzongtam és fázósan összehúztam magamon a köntöst, remélve, hogy a hidegrázás csillapodik kissé. Nem igazán jött össze.
Gilbert kicsit szarkasztikusan megjegyezte, hogy vigyáz rám, míg el nem alszok, mire mellkason vertem és a szokásos megszólítással illettem. Halkan nevetett és beletúrt az ezüstös hajába, ami még a sötétségben is majdhogynem világított, de szemei feketének tűntek az árnyékok miatt. Finoman megfogta a kezem és segített visszatalálni a szobámhoz, mondjuk megjegyezte, hogy úgy érzi, mintha vak vezetne világtalant, utalt ezzel arra, hogy nem olyan jó a szeme.
- Hé, amíg nagyjából jó irányba viszel, nekem tökéletes – kuncogtam. Kicsit megszorította a kezem válaszul.
Megállt az egyik ajtónál, ott húzta végig az ujjait, ahol a nevek voltak kiírva, de a sötétben természetesen a betűk sem látszódtak, de aztán megszólalt, hogy ez a miénk. Meglepetten néztem rá, nem lepődtem meg, hogy a némaságom volt számára a kérdés, nem pedig az arckifejezésem.
- Sokszor hagytam el kisebb koromban a szemüvegem, maradjunk annyiban – nevetett halkan. Annyira sokszor, hogy megtanult érintéssel olvasni? Na, ne szórakozzon már! – Gute Nacht, meine Liebe – mondta, hangján érződött, hogy mosolyog.
- Jó éjt neked is – simítottam végig a karját köszönetképpen. Finoman megszorította az ujjaim, mikor a simítás a tenyeréhez ért. Megpróbáltam elrejteni a mosolyom, őszintén örültem, hogy annyira sötét volt.



[1] Gyerünk! (spanyol)
[2] Ki van ott? (német)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése