-->

2017. december 24., vasárnap

16. fejezet – Karácsonyi hangulatban

Boldog karácsonyt mindenkinek!
Az elkövetkező fejezetek a karácsonyhoz fognak kapcsolódni kezdve ezzel, szóval mindenkinek kellemes ünnepeket kívánok!
----------------------------

Ahhoz képest, hogy Angliában és Amerikában a karácsonyi készülődés nagyon hamar elkezdődik, ez a városka egy kicsit le volt maradva. Itt csak december elején kezdték el feldíszíteni a házakat, egyéb épületeket, és a suli is ugyanígy tett ezzel megőrizve a nemzetközi hangulatot, mutatva, hogy bár Angliában vagyunk, de ez egy teljesen más világ. Mivel a keresztények többségben voltak, így ezt jobban ünnepelték, de ahogy láttam a zsidó diákok kedvéért december elején volt egy kis hanuka is. Belegondolva, elvétve mindig láttam egyes nemzetek ünnepeire való utalást az eddigi hónapok folyamán. Az iskola területén belül emellett vallási szabadság volt, de persze a józan ész keretein belül. A muzulmán diákokat hagyták imádkozni, amikor kellett nekik. Az ételeket is a különböző vallásokra, kultúrákra figyelve készítik, ami egy hatalmas dicsőségnek számít szerintem.
Szóval visszatérve a karácsonyra, elkezdtünk mi is díszíteni, ahogy lehullott az első hó november legeslegutolsó napján. Nagy meglepetésemre még azok is segítettek, akik nem ünnepelték, példának okáért én Kikuval és az egyiptomi évfolyamtársunkkal díszítettem a folyosót.
A legjobban azt élveztem (nézni), mikor a fiúknak egy legalább három és fél méter magas fenyőt kellett bevinniük a közös terembe, bár volt egy olyan hátránya a fának, hogy sehogy se akart beférni az ajtón. A kerülete és a kitartó ágak nem engedték, hogy a főbejáraton rángassák be, így végül a teraszajtón keresztül lett betuszkolva. Sadiq, a főzőklub török irányítója, káromkodva lökte a helyére a karácsonyfánkat, hozzá pedig csatlakozott a görög osztálytársa is ebben. Hangos sóhajt hallattak, mikor végre a helyére került a fenyő és megkönnyebbülésükben átkarolták egymás vállát, aztán mikor rájöttek, hogy ők „utálják” a másikat, szétugrottak. Kuncogva néztem a jelenetet, közben a kezemben forgattam egy díszt, ami végre felrakhatok a fára. Tudni illik, mindig az elsős lányok díszítik a fát, szóval mi már teljesen lázban égtünk. Összebeszéltünk a másik két csajjal az évfolyamon és kiválasztottuk a megfelelő díszeket. A tanárok azt mondták kapunk egy kis segítséget a fiúktól, főleg a világítást tekintve. Őszintén, számíthattam volna rá, hogy a kis megszokott trió bukkan fel. Mindig ott vannak, ahol idegesíteni lehet engem…
- Hola! – köszöntött minket Toni mosolyogva, zöld szemei csak úgy csillogtak a kreol arcában. Mellette Francis és Gilbert beszélgettek, kezükben pár dobozzal, amikben az égősorok voltak.
- Hallo – nézett végig rajtunk a német, szeme megakadt rajtam és egy kicsit el is vigyorodott. Ne kedves vigyort képzelj, hanem gúnyosat. – Ki a főnök?
Az egyik évfolyamtárs, aki azt hiszem Monacóból jött, feltette a kezét, miután végigsimította hosszú hajfonatát. A fiúk biccentettek és várták a parancsot.
Nos azzal kezdtük, hogy kigubancoltuk az égősorokat. Kettő volt, így négyen kellettünk erre a feladatra. Persze amilyen hülye vagyok, jelentkeztem erre a srácok mellé, és amilyen szerencsém volt, tuti, hogy Gilbert mellé kerültem.
- Még mindig a hógolyócsata miatt vagy mérges? – vigyorgott öntelten, nekem pedig átfutott az agyamon, hogy mindjárt letörlöm róla azt a hülye mosolyt.
- Igen – morogtam, miközben egy csomót gubancoltam ki. Próbáltam nem idegesen csinálni az égősor rendbeszedését, mert nem lett volna jó, ha eltépem a vezetéket. De amíg az a szaros német a közelemben volt, egyszerűen nem tudtam lenyugodni. Irritált a viselkedése. Pedig vele kellett majd hazamennem. Már gondoltam rá, hogy lemondom, de még mindig nem volt mit adnom a szüleimnek. Meg amúgy is. Hátha Ludwig is ott lesz, reménykedtem, akivel sokkal jobban ki tudnék jönni, mint a bátyjával.
Éreztem, hogy a keze az enyémhez ér, mikor eljutottam az utolsó csomóhoz. Majdnem a huzal közepénél tartottam, már kibogoztuk a saját felünket. Gilbert elengedte a világítást, hagyta, hogy én csináljam meg. Észrevettem, hogy már nem mosolyog, a szeme sarkából az ajtót nézte. Ekkor Eliska ugrott a hátára.
- Gilly! – ölelte át a fiú nyakát a lány, mire a német arca először furcsán megvonaglott, de aztán újra elővette a jellegzetes féloldalas vigyorát. Láttam, hogy Toni és Francis abbahagyják, amit csináltak és a párra néztek. A francia mérgesnek tűnt, a spanyol meg egyszerűen szomorúnak. Nem értettem, hogy miért néznek így a haverjukra, így odamentem hozzájuk és megkérdeztem. Ez volt az egyszerűbb módszer.
- Nem csípjük Eliskát. Nem is értjük, miért van vele Gil. Nem illenek össze – morogta Francis, kék szemei villámokat szórtak.
- Si – bólintott Antonio, kicsit lebiggyesztette az ajkát. – Teljesen kifordul magából, mikor vele van…
- Szervusz, Elizabeta – simította végig Roderich a karom, mire kicsit megugrottam. Széles mosolyt villantottam rá, aztán megöleltem. – Segítsek? Mi már befejeztük a lépcsőházat.
- Szerintem tudsz nekünk segíteni…
- Oui, ahogy látom, valaki mindjárt megy úgyis – jegyezte meg Francis halkan, állával a német-cseh páros felé bökött, akik el voltak foglalva… khm… egymással. Furcsálltam, hogy a trió maradék két tagja és az osztrák egyetért valamiben, de úgy tűnik, ekkor mindhárman szerették volna, ha Gilbert és Eliska elmennek…
Az albínó nem sokkal később kiszakadt végre a rózsaszín ködből és ránk nézett. Szemét összehúzta, ahogy meglátta mellettem a barátomat, meg a két haverját. Láthatóan dühös lett, arca kicsit kipirult a visszafojtott idegességtől, ajkait szorosan összepréselte, hogy ne mondjon ki olyan dolgokat, amiket később megbánhat. Belekarolt a lányba és kiviharzott a teremből.
- Megmondtam – sóhajtotta a francia látványosan. Katya sétált mellénk és kérdezte meg, hogy mi történt. Fogalmunk se volt.

- Végre kész – sóhajtotta Lili és büszkén nézegette a főművünk. Bólogatva rogytam le az egyik kanapéra Roderich mellé és a fiú vállára hajtottam a fejem. Az egyik lány lecsapta a lámpákat, és megnéztük, hogy hogyan fest a fa sötétben. Elégedett voltam magunkkal. Felnéztem a barátomra és egy kis puszit nyomtam a szájára. Miután elhajoltam, ő az arcomra hintett egy csókot, amit egy kis kuncogással reagáltam le. Láttam, hogy a lányok ránk sandítottak, majd egymásra.
Az osztrák vállára hajtott fejjel ültem vacsoráig, közben halkan beszélgettünk mindenféléről, ami szóba jött. A végére már majdnem elaludtam, arra keltem fel, hogy a közös szoba ajtaja konkrétan kivágódik és Francis rohan be rajta, nyomában Arthurral, aki a legválogatottabb káromkodásokat vágta a francia fejéhez. Azt hozzá kell tennem, hogy az angol nyakában egy égősor volt, a hajában pedig konfetti.
- Gyere vissza te pezsgővedelő, csigazabáló, bagettfejű idióta!
- Ohonhonhon – jött a válasz. A kergetőzés nyomát konfetticsík mutatta. Berontottak a kantinra, aztán valószínűleg kijutottak az udvarra az egyik ajtón, mert legközelebb már az ablak alatt futottak el. Toni jelent meg, mikor ezek ketten végleg eltűntek.
- Egyik rosszabb, mint a másik – mosolyogtam rá, amit a lehető legőszintébben viszonzott.
- Ebben egyetérthetünk, Lizzy – huppant le a másik oldalamra, amit Roderich kissé összehúzott szemekkel nézett. A spanyol csillogó zöld szemekkel nézett rám, aztán az ajtó felé kapta a fejét, amin egyre több diák lépett be, köztük a Beilschmidt testvérek is. Ludwig Gilbertet a karjánál fogva rántatta maga után, közben németül hadartak egymásnak. Az idősebb másik kezét Eliska fogta, aki értetlenül bámulta őket, valószínűleg ő is ugyanannyit értett németül, mint én. Antonio-ra néztem, aki csak megrántotta a vállát és magyarázkodni kezdett arról, hogy pont ezért menekült el a szobájukból.
- Gyere, Elizabeta, menjünk vacsorázni – állt fel hirtelen Roderich, és maga után húzott az ebédlőbe. Meglepetten néztem utána, majd hátraintettem a spanyolnak.
A vacsora gyorsan eltelt, utána rögtön mentem zuhanyozni a lányokkal. Zuhanyzás közben kiabálva kibeszéltük a díszítés közbeni gondolatainkat, abban reménykedve, hogy Eliska nem pont akkor toppan be. Szerencsénk volt, a lány nem került elő, amíg ki nem léptünk a fürdőből, ott viszont sikerült olyan helyzetben találnunk őt és Gilbertet, ami nélkül kibírtuk volna… Enyhén szólva, ha nincs rajtuk ruha akkor… Éreztem, hogy felforrósodik az arcom, de ahogy a barátnőimre sandítottam, ők is így voltak ezzel. Köhintettem egyet, de nem zavarta a párocskát, hogy rossz helyen vannak.
- Nem tudnátok máshol nyálat cserélni? – morogtam, mikor elhaladtunk mellettük. A szemem sarkából láttam, hogy Gilbert megmerevedik és befejezi a smárolást a cseh lánnyal, aki ezt egy szúrós pillantással díjazza.
- Valamelyik este pont ugyanez futott át a fejemen, mikor láttalak titeket Edelsteinnal! – csettintett, mintha akkor jutott volna eszébe ez a gondolat. Arcára gúnyos mosoly ült ki, ahogy megálltam és visszafordultam felé.
- Már bocsi, de mi kint voltunk, ahol rajtad kívül senki sem járt. Ti meg itt vagytok a folyosó közepén, mikor mindenki zuhanyozni menne – feleltem. Éreztem, hogy valamelyik szobatársam a vállamra tette a kezét, jelezve, hogy hagyjam, de kíváncsi voltam, hogy mit válaszol.
- Ja, látom mennnnnnyien járnak erre – mutatott körbe kárörvendően nevetve. Oké, abban a pillanatban rajtunk kívül senki sem volt a folyosón, de…
- Gyerekes vagy – mondtam, aztán sarkon fordultam és folytattam az utat a szobánk felé.
- Mondja, aki egy serpenyővel vágott fejbe! – kiáltott utánam, nekem pedig vissza kellett fognom magam, hogy ne ordítsak rá olyat, amit később megbánhatok. Seggfej. Idióta! Szaros német! – Mi van? Erre már nincs válaszod?
- Nőj már fel, baszd meg! Muszáj állandóan tovább feszíteni a húrt? Csak kussolj és hagyj békén engem meg Roderich-et! – csattantam fel végül, aztán bevágtam magam mögött az ajtót. Az idegtől remegve vágódtam le az ágyamra.
- Gilbert most nagyon bunkó volt – jegyezte meg Katya a folyosó irányába sandítva. Mérgesen megütöttem a párnámat, hátha le tudom vezetni a feszültségem. Utálom!

Fortuna egy köcsög nőszemély!
Csak ennyit tudok mondani azok után, ami a szünet kezdete előtti utolsó hétvégén történt. A lényeg az az, hogy mindenkinek össze kellett állítani egy kis karácsonyi csomagot, de hogy kinek adjuk, az csak aznap derült ki. Az ajándékozás előtt húztuk ki a neveket, mikor már minden diák és tanár leült a közös teremben, mindenki kezében a saját kis csomagjával. Az igazgató körbejárt egy vödörrel, benne mindenki nevével, aki a teremben volt. Széthajtogattam a kis lapot, remélve, hogy legalább valaki olyat húztam, akit ismerek. Hát, hogyne ismertem volna! Mi állt a papíron? Gilbert Friedrich Beilschmidt. Bassza meg! A vállam fölött hátranéztem rájuk. Ugyanott ültek, mint év elején, a terem végében a kanapékon, de most nem röhögtek hangosan. Toni és Francis beszélgettek, ő pedig a barátaitól kicsit elkülönülve ült, üres tekintettel bámult ki a fejéből. Szakított Eliskával pár nappal a veszekedésünk után, azóta pedig eléggé elnémult. Még a törvénytelennek mondható röhögését[1] se hallatta azóta. Sóhajtottam egyet. Kivettem a zsebemből egy kis papírt. Leírtam még pár napja, hogy hogyan is kérjek tőle bocsánatot, vagy legalábbis próbáltam egy értelmes szöveget összeírni, amiben bocsánatot kérek. Szóban akartam neki elmondani, de sosem volt rá lehetőségem. Beletettem a levelet a csomagba, remélve, hogy megtalálja.
A csomagátadást az igazgató kezdte…
Már egy órája ültünk ott, mire sorra kerültem. A román évfolyamtársam húzott engem, akivel már megvolt az a tipikus kutya-macska kapcsolatunk. Megölelni akkor sem öleltük volna meg egymást, ha fizetnek érte, így csak kezet fogtunk. Még egyszer utoljára lenéztem a papíron lévő névre és felvettem a csomagocskámat, aztán átverekedtem magam a széksorokon. Ahogy mentem egyre hátrébb a teremben, Gilbert tekintete úgy lett egyre meglepettebb, de mikor alig pár méter választott csak el, visszaült az arcára az unalom. Úgy hitte, nem őt húztam. Hogy mennyire rosszul gondolta. Megálltam pontosan előtte és halvány mosolyt villantottam rá.
- Nem mondom, hogy előre is boldog karácsonyt, mert még úgyis végigkísérsz a karácsonyi vásáron Berlinben, nem? – mondtam neki halkan, mire a régi vigyora jelent meg az ajkain.
- De, meine Liebe – felelte a szemembe nézve. Lehajoltam és megpusziltam az arcát, aztán visszamentem a helyemre. Láttam Roderich rosszalló nézését, ahogy közeledtem hozzá, de próbáltam ezt figyelmen kívül hagyni. A lányok ellenben mosolyogtak, örültek, hogy kibékültünk Gilberttel.
A német amúgy egy nagyon jó fej srác, kedves, segítőkész, de… de. Nagyszájú, egoista, sokszor bunkó, főleg az olyanokkal, akiket nem igazán kedvel. Ezutóbbi miatt morcos rá Roderich is. De talán a legfőbb hibája, hogy nagyon ki tud fordulni magából. Ahogy láttam, Gilbert teljesen a szélsőségek embere. Egyik pillanatban még velem röhögött a következő pillanatban már Roderich-nek esett neki. Bár mint mondtam, ha ettől eltekintünk, ő egy jó barát…
- Miért pusziltad meg? – sziszegte az osztrák a fülembe, mikor visszaültem mellé a székre. Éreztem, hogy tűz gyúl az arcomban a szégyen miatt, mert nem értettem én se az okát a cselekedetemnek. Bocsánatot motyogtam, de ahogy láttam a fiú nem igazán enyhült meg, csak morgott egyet és előre fordult, karba tett kézzel bámult előre végig. Aztán, ahogy vége lett ennek az egész ajándékozgatásnak, az elsők között volt, akik elmentek. Hiába rohantam utána, a tömegben szinte azonnal elveszett.
Feliks termett mellettem és kérdezte meg, hogy minden rendben van-e. Próbáltam mosolyogni, de az évek alatt megtanulta, hogyan lásson át rajtam. Átölelte a vállam és magához húzott, remélve, hogy ezzel meg tud nyugtatni. Valamennyire sikerült neki, de így is rosszul éreztem magam.
- Meine Liebe! Köszönöm a leveled… Mi történt? – torpant meg, mikor meglátta az arcom.
- A totális hülyeségeken bepukkadó osztrák a hibás – árult be a lengyel, amit egy csúnya nézéssel jutalmaztam. – Ne nézz így, Bözsi, mert így van – morogta. Ismét felnézett a németre, aki csak rosszallóan meredt rám, tekintetével azt üzente, hogy ne hibáztassam Felikset, mert ő aztán semmit sem csinált csak az igazat mondta. Csak egy sóhajt hallattam és ismét lehajtottam a fejem.
- Meine Liebe, ha a pasid azon bepukkad, hogy megpusziltál, akkor ő egy idióta. Ha megcsókoltál volna, még megérteném, de így…
Éreztem, hogy felforrósodik az arcom. Tuti soha nem csókolnám meg őt! Mármint… úgy értem, hogy amíg Roderich-kel járok… vagyis… Gilbert és én csak barátok vagyunk… vagy még annyik se… Iskolatársak! Igen, ez az. Egy suliba járunk, néha beszélgetünk, de amúgy semmi olyan nincs köztünk, amiből akár csók is lehetne! Még az elképzelés is abszurd… Ugye?
- Hülye – mondtam a németnek, akinek csak széles vigyor húzódott az ajkaira.
- Naaa, gyerünk! Hol az a magyar csaj, akit mind ismerünk? Nem igaz, Łukasiewicz?
- Kivételesen egyetértek veled, Beilschmidt – felelte a legjobb barátom és ezzel együtt a hátamat is megsimogatta. – Gyere, Lizzy, menjünk sütizni – karolt belém és kezdett a lépcső felé húzni.
- Hé! – kiáltott utánunk Gilbert sértődötten, amiért őt otthagytuk minden szó nélkül. Hátranéztem rá, aztán intettem egyet. A lengyel akarata ellen nem tudtam tenni, sajnálom. A német arcáról eltűnt a morcos kifejezés, helyette mosoly jelent meg. – Egyél helyettem is Fekte-erdő tortát! Kesesesese~! – nevetett fel. Csak felemeltem a hüvelykujjam válaszul. Miért ne, elég régen ettem olyan tortát, talán öt éve, mikor olyan volt a szülinapi tortám.
Feliks-szel megegyeztünk, hogy tíz perc múlva ugyanott és mindketten felrohantunk a szobáinkba. Gyorsan felrángattam a csizmám, aztán megfésültem a hajam és megigazítottam a benne lévő virágot. A sálam a nyakam köré tekertem, aztán meglazítottam, mert majdnem sikerült megfujtanom magam, végül pedig felvettem a kabátom.
- Lizzy, Roderich-kel mész valahova? – jelent meg Katya a szobát és az előtért elválasztó fal mellett. Megráztam a fejem és elmeséltem, hogy Feliks akar elrángatni sütizni. Az ukrán boldogan bólintott, mire elöntött az az érzés, hogyha igent mondok a kérdésére, akkor kicsit szomorú lett volna. – Majd ha visszajössz, akkor tartunk egy csajos estét? Kipróbálhatnánk, hogy milyen sminkeket csináljunk magunknak a bálra.
- Rendben. Amúgy találtam egy ötletet, hogy a hajaddal mit csináljunk – kacsintottam rá, mire ugrándozni kezdett, mint egy kislány és azt kérdezgette, hogy „tényleg, tényleg, tényleeeeg?” Nevetve köszöntem el tőle, aztán mentem le, ahol már a lengyel türelmetlenül bámulta az óráját. Gyorsan rápillantottam a telefonomra. Még lett volna két percem, jegyeztem meg magamban szemforgatva, de ez a barátomat nem zavarta, csak ismét belém karolt és maga után húzott.
- Milyen levélről beszélt Beilschmidt? – kérdezte hirtelen, aztán rám szegezte átható zöld szemeit.
- Tudod, meséltem, hogy összevesztünk valamelyik este. Megfogalmaztam és leírtam, hogy mit mondanék neki, ha ott állhatnék előtte, hogy bocsánatot kérjek. Viszont sosem volt rá lehetőségem, mert szinte nem is futottam össze vele a suliban. Így meg odaadtam neki a csomaggal együtt.
- Te leírtad, hogy mit mondanál neki? – vigyorgott, aztán kisimította a haját a szeméből.
- Igen, mert szépen akartam fogalmazni, na! – löktem meg kissé, mire úgy tett, mintha majdnem elesne. – Hülye lengyel – sóhajtottam fel. Nos, Gilberttel ellentétben, Feliks tudta, mit mondok ilyenkor, így ugyanolyan mosollyal válaszolt vissza lengyelül.
- Szalony węgierski.
Őrült magyar, ez vagyok én!
Lehuppantunk a kávézó egyik asztalához, aztán rendeltünk. Gilbert tanácsát betartva Fekete-erdő tortát kértem, meg egy bögre teát. Feliks valami őrült csokis csodát rendelt, hozza pedig ő is teát. Teljesen ledöbbenve néztem, ahogy eszik, körülbelül egy perc kellett, hogy az a nem kicsi tortaszelet eltűnjön. Hogy bír ez ennyit enni?
Miután a süti elfogyott, beszélgetni kezdtünk mindenről, ami eszünkbe jutott. Mesélt, hogy hogyan (nem) sikerült feldíszíteni a kantint, ahol ő meg Ludwig kivételes egyetértésben akartak dolgozni, de a két Vargas ezt teljesen lehetetlenné tette. Szóval ketten próbálták megoldani a dolgot, miután az olaszokat elküldték a fenébe. Feliks anyukájától tanult stílusossága, meg Ludwig német precizitása működött is volna, de két ember az a nagy ebédlőt egy délután alatt nem tudta rendesen feldíszíteni, így még legalább kétszer próbálkozni akartak, de mire másnap visszatértek, valami biztos nem volt a helyén. Hát, igen, kajálás közben elszabadulnak az indulatok a diákok között és kicsit leszedegetik a díszeket. Szóval bepipultak és feladták a díszítést.
Aztán áttértünk a bálra is. Kérdeztem, hogy elhívott-e valakit, de csak a fejét rázta morcosan.
- Mindenkit lestoppoltak!
- Tényleg? Azt tudom, hogy Katyát Ivan elhívta, de Lili szerintem még szabad… - gondolkoztam el.
- Totál komoly? – lelkesedett azonnal. Már az első báljára talált partnert! Nevetve bólintottam, mire ő szinte kipattant a székből. – Ez totál jó lesz!
Néztük a hatalmas fenyőt. A városháza előtt álló fa gyönyörűen ki volt világítva, a gyerekek által készített díszek ragyogtak a fényben. Pár kisgyerek fogócskázott körülötte, közben hangosan karácsonyi dalokat énekeltek. Akaratlanul húzódott mosoly a számra, ahogy figyeltem őket. Anyáéknak igazuk volt. Tényleg nem volt régen, mikor még én is ugyanígy futkároztam a barátaimmal, mikor még én is ennyire lelkesedtem az ünnepekért, mert „Jön a Jézuska!”
Leültünk egy közeli padra, ahol a hozzánk hasonlóak kedvéért, akik szeretnek fázni, kitettek rá egy takarót. A lengyel vállára hajtottam a fejem és némán néztem a fényeket. Annyira megnyugtató volt és gyönyörű. Azt akartam, hogy örökké tartson.

- Utolsó próba! – ragyogott Isa, mikor belépett a táncszobába. Kezében két vállfán a báli ruhák voltak, egy zacskóban pedig a cipőink és az egyéb kiegészítők. Gyorsan a kezünkbe nyomta a megfelelő öltözékeket, aztán engem betessékelt a függöny mögé, hogy öltözzek, mindjárt megy ő is, csak gyorsan megkeresi a nekünk kellő CD-t. Kép pillanat múlva már ott is volt velem, segített megkötni a fűzőt, aztán pedig az alsó szoknyákat. Végül befűzte a legfelső, színes réteget is és lesimította az anyagot. Gyorsan felvettem a cipőm, amik meglepően kényelmesek voltak. Egy aranyszínű nyakéket adott, amit több zöld kő is díszített. Pont illett a ruhához. Ugyanilyen színű fülbevalót és hajéket is adott. Megnéztem a fésűszerű díszt, és azon gondolkoztam, Lili mit találhat ki hozzá. Egyenlőre csak letettem egy székre, remélve, hogy nem hagyom ott, aztán kirohantam Roderich-hez, aki ott állt elegáns korabeli öltönyben. Kezeire fehér kesztyűt húzott, a mellénye zsebéből egy óralánc lógott. Ő is kapott megfelelő kiegészítőket.
- Gyönyörű vagy, Elizabeta – suttogta, mikor olyan közel értem, hogy csak én hallottam. Éreztem, hogy elpirulok, de próbáltam bókolni neki. Nem igazán jött össze, de jót mosolygott rajtam. A jobbom a baljába fogta, a másik kezét pedig a derekamra tette, én pedig a vállára. Pár lépés után már lehunytam a szemem, úgy éreztem, mintha álmodnék. Könnyűnek éreztem magam, mintha a semmiben táncoltunk volna. Eltűnt minden körülünk, a terem, a tanárnő, az iskola, az egész világ, csak én voltam, Roderich és a zene. Éreztem, hogy mosoly húzódik a számra. Amint az utolsó akkordok is elhallgattak, megálltunk. Felnéztem az osztrákra, aki óvatosan somolyogva figyelt, aztán egy puszit hintett a homlokomra, amit egy öleléssel jutalmaztam.
- Fantasztikusak vagytok, gyerekek! – csapta össze a kezét a tánctanárunk, vigyorogva figyelt minket. – Ti lesztek a legnagyobb szenzáció holnap! Istenem, szerintem én várom a legjobban, hogy lássalak titeket – kacagott fel hangosan, aztán intett, hogy vegyük a le a ruhákat, mára befejezzük, mert tökéletes volt. Gyorsan kibújtam a jelmezből és visszavettem az egyenruhám. Isa elkezdte visszaaggatni a ruhákat a vállfákra, aztán mondta, hogy menjünk nyugodtan.
Mivel még volt idő bőven a következő óráig, úgy döntöttünk, hogy veszünk valami kaját a sulibüfében (ami a földszinti középső folyosó legvégén van, minden meglepően olcsón), mert már mindketten kezdtünk marha éhesek lenni. Bármennyire ellenkeztem, Roderich vett nekem egy szendvicset, magának pedig egy egyszerű péksüteményt.
- Köszi – mosolyogtam rá végül, mikor elindultunk egy helyet keresni, ahol ehetünk. Végül csak leültünk a lépcsőre és ott falatoztunk. Aztán hirtelen megfogta az állam és magához húzott egy csókra. Meglepetten pislogtam először, de utána neki dőltem és elengedtem magam. – Ezt most mire fel? – hajtottam le a fejem elpirulva. Megfogta a szabad kezem, tehát amiben nem a szendvics volt, de nem felelt semmit csak mosolyogva puszilt meg ismét. Talán igaza volt, nem is kellett magyarázat.
- Hallo, meine Liebe – rohant el mellettem Gilbert Francis és Toni társaságában és menet közben sikerült az arcomba söpörnie a hajam. Hülye! Mielőtt befordult volna a sarkon még rám villantotta a szokásos önelégült vigyorát, aztán eltűnt.
- Szaros német – morogtam, miközben visszafésültem a hajam a helyére. Oldalra néztem és láttam, hogy Roderich szikrázó szemekkel néz utána. Aztán rám pillantott és kérdezett.
- Ilyenkor mit mondasz neki?
- Hogy értve ilyenkor? – ráncoltam a homlokom kérdőn, mert fogalmam se volt, miről beszél. Aztán megmagyarázta: az a magyar szó, amit néha mondok neki. Akaratlanul nevettem fel, mire kicsit árnyékba borult az arca. Erre már kénytelen voltam elkomolyodni és elmagyarázni neki, hogy semmi pozitív nincs abban, amit ilyenkor Gilbert fejéhez vágok. Láthatóan megnyugodott, de még mindig volt egy kis gyanakvás a tekintetében. Végül is mondhattam volna bármit, hogy mit jelent, ő úgysem tudja meg az igazságot, amíg rá nem keres valahol. De miért is hazudtam volna neki? Előkaptam a telefonom és beírtam a Google Fordítóba. Lefordíttattam neki magyarról németre, hátha akkor elhiszi. Elkapta rólam a tekintetét, összeszorított szájjal nézett le a cipője orrára.
Nem kért bocsánatot.



[1] Írói megj.: remélem az infótanárom nem haragszik meg, ha kölcsönveszem ezt a jelzőjét valaki nevetésére; a pontos idézet így szól: „Ki röhög ilyen törvénytelenül?”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése